03/10/2013

La incompetencia y desidia de la Conseyería d'Educación dexa a escolinos y escolines ensin mayestru/a de llingua asturiana


El Claustru de Docentes de Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano quier manifestar el so malestar y indignación al comprobar la desidia y la incompetencia de la Conseyería d'Educación pa cola presencia digna de la llingua asturiana nel sistema educativu asturianu.


Durante'l cursu escolar 2012-13 foi evidente que les llistes d'asturianu taben escosaes, y que yera necesario abrir una llista nueva que facilitare la incorporación de nuevos docentes pa evitar la situación que se ta dando nesti cursu 2013-14. Pasáu'l mes de setiembre inda hai escueles que nun tienen mayestru/a de llingua asturiana, y nun se ve intención qu'esto cambie abriendo'l procesu de creación d'una nueva llista d'asturianu.

La necesidá d'abrir esta nueva llista yera más qu'evidente pa cualisquier persona que lo quixere ver, tal y como señalamos anteriormente, durante'l cursu 2012-13 hebo problemes pa cubrir les baxes que se fueron dando a lo llargu del cursu. Esta situación féxose evidente cuando se publicaron les Necesidaes Educatives de los Centros Educativos Asturianos pal cursu 2013-14, xeneralizándose les medies xornaes pa impartir l'asignatura d'asturiano al desapaecer casi'l 50% de les xornaes completes qu'había nel cursu anterior por mor de los recortes que vien aplicando la FSA-PSOE na Conseyería d'Educación.

La política que se vien desenvolviendo dende l'alministración asturiana ta dirixida a acabar cola presencia del asturianu, y del gallegu-asturianu, nel sistema educativu. Estes polítiques pueden centrase no siguiente:
  • Aumentu de la precariedá llaboral de los Docentes.
  • Desapaición de xornaes completes que daben estabilidá a l'asignatura. 
  • Propiciar la baxada de la matriculación d'escolinos y escolines.
Nes reuniones qu'esti colectivu mantuvo cola responsable de la Conseyería d'Educación, Ana González, manifestamos la nuestra preocupación pol tratamientu que se-y taba dando a la llingua del país por parte de l'alministración. Y pidimos que se buscaren les fórmules necesaries pa garantizar la so presencia nel sistema educativu d'una forma digna y acordies coles recomendaciones del Conseyu d'Europa y la UNESCO.

La experiencia y de los/es docentes d'asturianu, y gallego-asturianu, demuestra que nos centros educativos nos qu'existe una continuidá la matriculación d'escolinos y escolines tiende a aumentar nos más de los casos. Y que polo contrario, aquellos centros nos qu'hai una rotación de docentes y nun se cubren le baxes en tiempu y forma, la matrícula baxa.  

El 30 d'agostu féxose evidente que nun s'axudicaben toles places de mayestros/es d'asturianu, un mes depués sigue habíendo centros educativos ensin mayestru/a, y la Conseyería sigue ensin abrir el procesu necesariu pa iguar esta situación. 

Tamos na primer selmana d'ochobre, y si seguimos el procedimientu d'estos casos y suponiendo que se tomaren les midíes necesaries inmediatamente, alcontraríemosnos qu'hasta bien avanzáu'l mes de payares estos escolinos y escolines seguiríen ensin tener clase de llingua asturiana (a. Quince díes d'apertura de la llista; b. Publicación de la llista provisional; c. Diez díes pa iguar reclamaciones; d. Publicación de la llista definitiva; e. Axudicación; En total un mes, y too ello ensin cuntar el tiempu que-yos llevaría la valoración de méritos).


Una vez más ye evidente la necesidá de: 

  • Declaración d'oficialidá por parte de la Xunta Xeneral d'Asturies pa dignificar l'estatus de la llingua asturiana na escuela y na sociedá, y como garante xurídicu. 
  • La creación de la especialidá de llingua asturiana por parte de la Conseyería d'Educación. Promesa reiterada en delles ocasiones por parte de la so responsable Ana González, que tovía nun tien nenguna concreción pola so parte. 
  • Convocatoria pública d'oposiciones al cuerpu de mayestros/es y profesores de llingua asturiana, como midía pa dar estabilidá a l'asignatura y garantizar unes condiciones igualitaries col restu de materies. 
  • Apertura de les llistes de llingua asturiana, como midía provisional, pa garantizar que nun queden places ensin axudicar.